Logó tervezés

Tűnj Ki a Tömegből! Nyerd El az Emberek Bizalmát, és Szerezz Új Vevőket!

Friss topikok

Miért változik a logó?

2010.06.16. 14:34 LogoKirály

Kérdés, miért van az, hogy a nagy multinacionális cégek évente, kétévente vagy bármennyi időközönként változtatnak valamit a logójuk kinézetén? Miért öregszik el a régi és miért kell valami ami újabb lesz, de mégis hasonlít az eredetire? Ennyire befolyásolná a divat a logó designt is, vagy csak azt a látszatot akarják kelteni ezek a multinacionális cégek, hogy Ők bizony még mindig tudnak újat alkotni, legyen az változás a céges arculatban, logóban, bármiben? Kicsit vizsgáljuk meg aprólékosabban ezt a kérdést, ehhez pedig vegyünk egy olyan vállalatot amit valószínűleg mindenki ismer, vagy már biztosan hallott róla.

Gondolom, ha azt a nevet említem, hogy Henry Ford mindenki tudja kiről beszélek, de most nem róla, hanem cégéről, és cégén belül is inkább a logó  design változásáról szeretnék pár szót ejteni. Nem történelem leckét szeretnék tartani, de lesz pár évszám is a mondandómban, szóval a cég alapulásakor, 1903-ban mikor is kigördült az első autójuk, az „A-modell” maga Henry Ford vette a fáradtságot és egy papíron elkészítette az emblémát ami a kocsira felkerült, ez az embléma lett a Ford Motor Company logója, és pont ez állt rajta, csak stilizálva, és akkoriban ez egy nagyon is divatos embléma, logó volt.

Mégis 1906-ban át lett alakítva a logójuk, és itt jön a kérdés, hogy vajon miért, nem volt eléggé jó már a régi, vagy nem tudták az emberek azt, hogy kinek a gyárából gördült ki az autó amit vezetnek? Nem erről volt szó, egyszerűen csak divatosabb logót akartak, ami egyszerűbb, mégis az emberek tudják kiről, vagy miről van szó. Ezt a logót 1909-ben le is védették az Amerikai Egyesült Államokban, így már hivatalosan is létezett a Ford, mint márka, mint márkajelzés. Ez azért volt egy fontos lépés, mert így senki más nem használhatta a logójukat, vagy akár a márkanevüket büntetlenül. Megjegyzem ezt, az 1906-ban kialakított úgynevezett „szárnyas kézírást” használják a mai napig autóikon, igaz kicsit átdolgozva, de erre később még kitérek.

Miért is volt fontos ez az arculat váltás, mert ebben az időbe nem csak a logó design volt ami változott, hanem ezzel az egész cég arculata is, megfiatalodott az arculat, igaz maga a Ford sem volt nagyon rég még a piacon, de ha versenyben akartak maradni a többi gyártó mellett, igazodni kellett a divathoz is, nem csak a minőséghez. Észre fogjuk venni, hogy a divat az elég sokszor és elég, ha mondhatom így, radikálisan beleszólt, sőt a mai napig bele is szól a logók tervezésébe, alakulásába.

Mindamellett, hogy 1906-ban volt a logó csere, már az 1907-es év azzal telt, hogy behoztak egy új, modernebb változatot, ami már egy ovális embléma volt, beleírva, és itt jön a furcsaság, hogy nem kézírással, egy annyi, hogy Ford. Ez a logó design akkor még csak Nagy-Britanniában volt látható, de itt már úgy reklámozták az autóikat, hogy az ovális embléma a megbízhatóság és gazdaságosság jelképe, ugye egy jó logó tervezés mellé jó marketing fogások is kellenek, ami be is jött nekik. Ezt pedig nem támassza alá más, mint az a tény, hogy 1911-től már csak az ovális jelzéseket használták, de kombinálva a kézírásos Ford logóval, de egyenlőre nem az autóikon, hanem a márkakereskedéseken, autóikon egész az 1920-as évek végéig a kézírásos logó volt a látható.

Azért arra is oda kell figyelni, hogy a túlságos öndicséretet mellőzni kell, amit maga Henry Ford is megtett, hisz az Amerikai Egyesült Államokban az 1912-es évek elején kitalálták, hogy újítanak a logó kinézetén, és kialakították a „The Universal Car” (Az univerzális autó) emblémát, de mivel Ford nem szerette ezt a megnevezést szinte azonnal vissza is vonta a forgalomból.

A ma látható logó  közvetlen elődje 1927-ben került fel először autó hűtőrácsára, egész addig megtartották az iratokra, viszont itt már a ma ismert királykék háttér is azt sugallta, hogy az autó megbízható, biztonságos. Ha megfigyeljük, mindamellett, hogy a divat után mentek a logó design váltásakor, mindig valamit sugallt a logó, ami nem volt más mint a biztonságérzet, a megbízhatóság. A '70-es évektől napjainkig is ugyan ez a logó található meg minden Ford autón, vagy hozzájuk tartozó létesítményen, igaz egy kicsit még változtattak rajta, a királykék háttér mellett ezüst színű a kézírás, ami szintén csak azt sugallja, hogy az autóik mire is képesek.

Igaz azt mondtam nem történelem leckét akarok tartani, de ez mégis kicsit az lett, de remélem sikerült kifejtenem a lényeget. Mindamellett, hogy a divat beleszól egy logó design kinézetébe, ne felejtsd el, hogy a logó az sugall is valamit, mondanivalója van. Ha Te is úgy gondolod, hogy itt az ideje annak, hogy egy másik logó legyen az ami a vállalatodhoz kell, hogy tartozzon, ahogy ezt maga Henry Ford is gondolta, keress fel minket, mert a Logókirály pont ezt adja Neked, egy új arcot ami megbízhatóságot, biztonságot sugall.

Szólj hozzá!

Címkék: logó ford logo logótervezés grafikai stúdió logotervezés logó tervezés céges logó embléma tervezés logo design ford logó ford logo

A bejegyzés trackback címe:

https://logotervezes.blog.hu/api/trackback/id/tr152086315

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása