Jó logót tervezni hosszú és bonyolult folyamat. De nem a kidolgozás, sokkal inkább magának az ötletnek a megszületése igényel időt és energiát. Hisz bizonyára Ön is olyan logót szeretne, ami egyedi, könnyen megjegyezhető és meg tudja nyerni vele célközönségét. De éppen emiatt sokan sokszor túlzásokba esnek, és valami olyat kreálnak, ami eladhatatlan. Vagy legalábbis semmiképp nem előnyös. Hogy ne kövesse el Ön is ugyanezeket, olvassa el a leggyakoribb melléfogásokat, és igyekezzen saját munkájában kerülni őket!
Az egyik legtöbbször előforduló baklövés, hogy a megrendelő feltétlenül szükségesnek tartja, hogy minden – tényleg minden – rákerüljön a logóra, amivel a cég foglalkozik. Például egy játékgyártó feltétlen rá akarja préselni a logóra a kuriózummá vált plüssmacit, pöttyös labdát, képeskönyvet. Esetleg – ha újítani próbál – a játékfegyverek, a Playstation és különböző dvd-k kerülnek az emblémára. De ezt a fajta zsúfoltságot feltétlenül kerülni kell! Előfordulhat, hogy egy-egy ilyen manőver után teljesen elvesznek a minták a nagy kavalkádban és egyetlen színtengerré olvad össze az egész – és szerencsétlen tervező ilyenkor nem tehet mást, hisz igényeinkhez igazodnia kell, minthogy növeli a logó méretét és megpróbál minden kért figurát egyetlen logóba sűríteni. Ezek miatt azonban nem egyszer előfordult már, hogy egy-egy névjegykártyán akkora helyett foglalt el csak a logó, hogy a személyek, cégek neve egyszerűen már nem fért rá az apró papírdarabra. Azt persze sokan fontosnak tartják, hogy a logóra valami olyasmi kerüljön, ami képviseli a céget, bemutatja, mivel foglalkozik. Azt azonban elmondhatjuk, hogy mára cégek milliói léteznek szerte a világban, éppen ezért nem kis feladat úgy egyedinek maradni, hogy közben rá is világítunk vállalatunk lényegére. Ilyenkor szokták azt javasolni a szakemberek, hogy válasszunk inkább valami nonfiguratív formát – hisz ilyenből könnyű valami egyedit, valami mást alkotni. És még az sem merülhet fel, hogy esetleg megtévesztettük az embereket – egy kivehetetlen mintára senki nem mondhatja, hogy ő turmixgépet látott benne, aztán pedig szembesülni kellett azzal a ténnyel, hogy az adott vállalat valójában ruhák adás-vételével foglalkozik.
Hasonlóan kell bánni a színekkel. Hiába akarjuk a sárgát, a pirosat, a kéket, a zöldet és még ki tudja, hány színt megjeleníteni egy logón belül, figyelni kell arra, hogy ezek harmonizáljanak mind egymással, mind a logó mintájával és esetlegesen a cég profiljával is. Ráadásul gondolni kell a technikai problémákra is – ha egymáshoz túl közel akarunk túl sok színt használni, lehet, hogy egy olyan árnyalat lesz a végeredmény, ami nekünk egyáltalán nem tetszik. De ilyenkor a logótervező csak arra tud hivatkozni, hogy ezt bizony Ön rendelte.
Egyszerűség. Ez a legfontosabb szabály. Semmit ne akarjunk túlcsicsázni, attól nem leszünk egyediek a piacon, hogy egy felismerhetetlen pacákkal „díszített” logóval próbáljuk magunkra vonni a figyelmet. A szakmában dolgozók ilyenkor azt javasolják, hogy az elképzelt logót készítessük el fekete-fehérben is – többször előfordult már, hogy a megrendelő emellett döntött, elegánsabbnak ítélve a színekben fürdő logónál.
Vagyis érdemes több mindent kipróbálni. Ne ragadjunk le az első ötletnél és ne sértődjünk meg, ha a szakemberek finomítani, változtatni akarnak eredeti elképzeléseinken. Ha nem tetszik az új verzió, csináltatunk egy harmadikat és egy negyediket is, egészen addig, amíg meg nem találjuk a legmegfelelőbb motívumot. Csak legyünk türelemmel. Hisz tudjuk: a türelem rózsát terem – illetve esetünkben egy jó logót.
Ha egy professzionális minőségű, a fenti gondolatokat mindenben megtestesítő logó design-t szeretnénk kapni, érdemes, egy a piacon komoly tekintéllyel rendelkező céget megbízni.