Logó tervezés

Tűnj Ki a Tömegből! Nyerd El az Emberek Bizalmát, és Szerezz Új Vevőket!

Friss topikok

Miért változik a logó?

2010.06.16. 14:34 LogoKirály

Kérdés, miért van az, hogy a nagy multinacionális cégek évente, kétévente vagy bármennyi időközönként változtatnak valamit a logójuk kinézetén? Miért öregszik el a régi és miért kell valami ami újabb lesz, de mégis hasonlít az eredetire? Ennyire befolyásolná a divat a logó designt is, vagy csak azt a látszatot akarják kelteni ezek a multinacionális cégek, hogy Ők bizony még mindig tudnak újat alkotni, legyen az változás a céges arculatban, logóban, bármiben? Kicsit vizsgáljuk meg aprólékosabban ezt a kérdést, ehhez pedig vegyünk egy olyan vállalatot amit valószínűleg mindenki ismer, vagy már biztosan hallott róla.

Gondolom, ha azt a nevet említem, hogy Henry Ford mindenki tudja kiről beszélek, de most nem róla, hanem cégéről, és cégén belül is inkább a logó  design változásáról szeretnék pár szót ejteni. Nem történelem leckét szeretnék tartani, de lesz pár évszám is a mondandómban, szóval a cég alapulásakor, 1903-ban mikor is kigördült az első autójuk, az „A-modell” maga Henry Ford vette a fáradtságot és egy papíron elkészítette az emblémát ami a kocsira felkerült, ez az embléma lett a Ford Motor Company logója, és pont ez állt rajta, csak stilizálva, és akkoriban ez egy nagyon is divatos embléma, logó volt.

Mégis 1906-ban át lett alakítva a logójuk, és itt jön a kérdés, hogy vajon miért, nem volt eléggé jó már a régi, vagy nem tudták az emberek azt, hogy kinek a gyárából gördült ki az autó amit vezetnek? Nem erről volt szó, egyszerűen csak divatosabb logót akartak, ami egyszerűbb, mégis az emberek tudják kiről, vagy miről van szó. Ezt a logót 1909-ben le is védették az Amerikai Egyesült Államokban, így már hivatalosan is létezett a Ford, mint márka, mint márkajelzés. Ez azért volt egy fontos lépés, mert így senki más nem használhatta a logójukat, vagy akár a márkanevüket büntetlenül. Megjegyzem ezt, az 1906-ban kialakított úgynevezett „szárnyas kézírást” használják a mai napig autóikon, igaz kicsit átdolgozva, de erre később még kitérek.

Miért is volt fontos ez az arculat váltás, mert ebben az időbe nem csak a logó design volt ami változott, hanem ezzel az egész cég arculata is, megfiatalodott az arculat, igaz maga a Ford sem volt nagyon rég még a piacon, de ha versenyben akartak maradni a többi gyártó mellett, igazodni kellett a divathoz is, nem csak a minőséghez. Észre fogjuk venni, hogy a divat az elég sokszor és elég, ha mondhatom így, radikálisan beleszólt, sőt a mai napig bele is szól a logók tervezésébe, alakulásába.

Mindamellett, hogy 1906-ban volt a logó csere, már az 1907-es év azzal telt, hogy behoztak egy új, modernebb változatot, ami már egy ovális embléma volt, beleírva, és itt jön a furcsaság, hogy nem kézírással, egy annyi, hogy Ford. Ez a logó design akkor még csak Nagy-Britanniában volt látható, de itt már úgy reklámozták az autóikat, hogy az ovális embléma a megbízhatóság és gazdaságosság jelképe, ugye egy jó logó tervezés mellé jó marketing fogások is kellenek, ami be is jött nekik. Ezt pedig nem támassza alá más, mint az a tény, hogy 1911-től már csak az ovális jelzéseket használták, de kombinálva a kézírásos Ford logóval, de egyenlőre nem az autóikon, hanem a márkakereskedéseken, autóikon egész az 1920-as évek végéig a kézírásos logó volt a látható.

Azért arra is oda kell figyelni, hogy a túlságos öndicséretet mellőzni kell, amit maga Henry Ford is megtett, hisz az Amerikai Egyesült Államokban az 1912-es évek elején kitalálták, hogy újítanak a logó kinézetén, és kialakították a „The Universal Car” (Az univerzális autó) emblémát, de mivel Ford nem szerette ezt a megnevezést szinte azonnal vissza is vonta a forgalomból.

A ma látható logó  közvetlen elődje 1927-ben került fel először autó hűtőrácsára, egész addig megtartották az iratokra, viszont itt már a ma ismert királykék háttér is azt sugallta, hogy az autó megbízható, biztonságos. Ha megfigyeljük, mindamellett, hogy a divat után mentek a logó design váltásakor, mindig valamit sugallt a logó, ami nem volt más mint a biztonságérzet, a megbízhatóság. A '70-es évektől napjainkig is ugyan ez a logó található meg minden Ford autón, vagy hozzájuk tartozó létesítményen, igaz egy kicsit még változtattak rajta, a királykék háttér mellett ezüst színű a kézírás, ami szintén csak azt sugallja, hogy az autóik mire is képesek.

Igaz azt mondtam nem történelem leckét akarok tartani, de ez mégis kicsit az lett, de remélem sikerült kifejtenem a lényeget. Mindamellett, hogy a divat beleszól egy logó design kinézetébe, ne felejtsd el, hogy a logó az sugall is valamit, mondanivalója van. Ha Te is úgy gondolod, hogy itt az ideje annak, hogy egy másik logó legyen az ami a vállalatodhoz kell, hogy tartozzon, ahogy ezt maga Henry Ford is gondolta, keress fel minket, mert a Logókirály pont ezt adja Neked, egy új arcot ami megbízhatóságot, biztonságot sugall.

Szólj hozzá!

Címkék: logó ford logo logótervezés grafikai stúdió logotervezés logó tervezés céges logó embléma tervezés logo design ford logó ford logo

Amiket feltétlenül kerülni kell, ha logótervezésbe fogunk

2010.06.16. 14:21 LogoKirály

Jó logót tervezni hosszú és bonyolult folyamat. De nem a kidolgozás, sokkal inkább magának az ötletnek a megszületése igényel időt és energiát. Hisz bizonyára Ön is olyan logót szeretne, ami egyedi, könnyen megjegyezhető és meg tudja nyerni vele célközönségét. De éppen emiatt sokan sokszor túlzásokba esnek, és valami olyat kreálnak, ami eladhatatlan. Vagy legalábbis semmiképp nem előnyös. Hogy ne kövesse el Ön is ugyanezeket, olvassa el a leggyakoribb melléfogásokat, és igyekezzen saját munkájában kerülni őket!


Az egyik legtöbbször előforduló baklövés, hogy a megrendelő feltétlenül szükségesnek tartja, hogy minden – tényleg minden – rákerüljön a logóra, amivel a cég foglalkozik. Például egy játékgyártó feltétlen rá akarja préselni a logóra a kuriózummá vált plüssmacit, pöttyös labdát, képeskönyvet. Esetleg – ha újítani próbál – a játékfegyverek, a Playstation és különböző dvd-k kerülnek az emblémára. De ezt a fajta zsúfoltságot feltétlenül kerülni kell! Előfordulhat, hogy egy-egy ilyen manőver után teljesen elvesznek a minták a nagy kavalkádban és egyetlen színtengerré olvad össze az egészés szerencsétlen tervező ilyenkor nem tehet mást, hisz igényeinkhez igazodnia kell, minthogy növeli a logó méretét és megpróbál minden kért figurát egyetlen logóba sűríteni. Ezek miatt azonban nem egyszer előfordult már, hogy egy-egy névjegykártyán akkora helyett foglalt el csak a logó, hogy a személyek, cégek neve egyszerűen már nem fért rá az apró papírdarabra. Azt persze sokan fontosnak tartják, hogy a logóra valami olyasmi kerüljön, ami képviseli a céget, bemutatja, mivel foglalkozik. Azt azonban elmondhatjuk, hogy mára cégek milliói léteznek szerte a világban, éppen ezért nem kis feladat úgy egyedinek maradni, hogy közben rá is világítunk vállalatunk lényegére. Ilyenkor szokták azt javasolni a szakemberek, hogy válasszunk inkább valami nonfiguratív formát – hisz ilyenből könnyű valami egyedit, valami mást alkotni. És még az sem merülhet fel, hogy esetleg megtévesztettük az embereket – egy kivehetetlen mintára senki nem mondhatja, hogy ő turmixgépet látott benne, aztán pedig szembesülni kellett azzal a ténnyel, hogy az adott vállalat valójában ruhák adás-vételével foglalkozik.

Hasonlóan kell bánni a színekkel. Hiába akarjuk a sárgát, a pirosat, a kéket, a zöldet és még ki tudja, hány színt megjeleníteni egy logón belül, figyelni kell arra, hogy ezek harmonizáljanak mind egymással, mind a logó mintájával és esetlegesen a cég profiljával is. Ráadásul gondolni kell a technikai problémákra is – ha egymáshoz túl közel akarunk túl sok színt használni, lehet, hogy egy olyan árnyalat lesz a végeredmény, ami nekünk egyáltalán nem tetszik. De ilyenkor a logótervező csak arra tud hivatkozni, hogy ezt bizony Ön rendelte.

 

Egyszerűség. Ez a legfontosabb szabály. Semmit ne akarjunk túlcsicsázni, attól nem leszünk egyediek a piacon, hogy egy felismerhetetlen pacákkal „díszített” logóval próbáljuk magunkra vonni a figyelmet. A szakmában dolgozók ilyenkor azt javasolják, hogy az elképzelt logót készítessük el fekete-fehérben is – többször előfordult már, hogy a megrendelő emellett döntött, elegánsabbnak ítélve a színekben fürdő logónál.

 

Vagyis érdemes több mindent kipróbálni. Ne ragadjunk le az első ötletnél és ne sértődjünk meg, ha a szakemberek finomítani, változtatni akarnak eredeti elképzeléseinken. Ha nem tetszik az új verzió, csináltatunk egy harmadikat és egy negyediket is, egészen addig, amíg meg nem találjuk a legmegfelelőbb motívumot. Csak legyünk türelemmel. Hisz tudjuk: a türelem rózsát terem – illetve esetünkben egy jó logót.

 

Ha egy professzionális minőségű, a fenti gondolatokat mindenben megtestesítő logó design-t szeretnénk kapni, érdemes, egy a piacon komoly tekintéllyel rendelkező céget megbízni.

Szólj hozzá!

Címkék: logótervezés logó tervezés céges logó embléma tervezés logo design

Ha szükséged van egy új logóra

2010.03.12. 15:30 LogoKirály

Lehet, hogy egyre kevesebb az eladásod, lehet, hogy a céged új irányokba indult, vagy a márkád már nem elég érdekes a vevőid számára. Bármi is az ok, egy dolog biztos: nem vagy már elégedett a vállalatod logójával, és változtatni akarsz rajta. Az alábbi kérdések megválaszolása segíthet eldönteni, hogy érdemes-e egy logótervező szakembert alkalmazni erre a feladatra.

Kifejezi a logó a céges arculatodat?


Ha a logód nem alkalmas arra, hogy kifejezze a vállalkozásod központi témáját, akkor valószínűleg nem sok köze van az üzletedhez. A kézírásos betűtípus például nem igazán megfelelő egy autószerelő vállalkozás esetében. Az AT&T® is lecserélte a csengős logóját, amelyet még a Belltől örökölt, miután az üzletük jóval túlnőtte a telefonos iparágat.


Technikailag megfelelő-e a logó?


A logódnak jól kell mutatnia mindenféle környezetben. Olvashatónak kell lennie kis és nagy méretekben egyaránt, különböző felületű anyagokon is, a papírtól a textilig. Érdemes az alapszíneket használni, hogy biztosan ne legyen keveredés a nyomdában. Nem praktikus, ha árnyékolást, összetett képeket vagy fotókat alkalmazol, amelyeket nehéz reprodukálni.


Egyedi a logó?


A logódnak természetesen másnak kell lennie, mint a konkurenciáédnak. Ne zavard össze a vevőidet egy másolt logóval. A Pepsi®-nek is volt elég baja a márkaneve elterjesztésével, amíg el nem hagyta a Coke®-éra hasonlító design-t.


Helyesen alkalmazza-e a logó a design alapelveit?


A professzionális designerek fontosnak találják az olyan elemeket, mint a fehér területek, a forma, a színek, az egységesség, a letisztultság. Mindenképpen törekedj az egységes felépítésre. A vonalaknak, alakoknak és az üresen hagyott részeknek egységes formát kell önteniük. Az egyensúly, a súlyozás, az elrendezés szerepe, hogy a szemet végigvezesse a logón és hogy befolyásolja azt, hogy hogyan értelmezed a képet.


Hogyan javíthatunk a logón?


A logónak első pillantásra kellemesnek kell lennie. Ha nem az, akkor érdemes megbízni egy profi grafikust vagy egy online designer stúdiót. Kérj legalább három vázlatot, és többféle végleges változatot: egyet a nyomdai előállításhoz, egyet a webre, egyet sötét háttérrel és így tovább. A megtervezett logódnak egységesnek, egyedinek, és használhatónak kell lennie, miközben kifejezik a vállalkozásod lényegét. Ha jól használod a logód, a márkaneved alapköve lehet. 

Szólj hozzá!

Címkék: logótervezés logó tervezés céges logó embléma tervezés logo design milyen a jó logó

Mire kell figyelned, amikor megválasztod a céged logóját?

2010.02.16. 19:45 LogoKirály

A céges logó megválasztása olyan feladat, amelyet nem szabad félvállról venni. Biztos vagy benne, hogy érdemes megbíznod akármelyik weboldal „instant logó” szolgáltatásában? Biztos vagy benne, hogy egy ilyen grafika egyedi módon közvetítheti a céged üzenetét?

Egy vállalkozás logójának megkülönböztethetőnek és azonosíthatónak kell lennie. A grafika legyen egyedi, és látványában közvetítse a céged tevékenységét, elképzeléseit, céljait, ugyanakkor legyen alkalmas arra, hogy többféle formában megjelenhessen – nyomtatva, az interneten, vagy akár pólókra hímezve is. Úgyhogy mielőtt döntesz, gondold végig az alábbiakat.

A.) Gondolkozz előre tíz évvel! Vajon akkor mik lesznek a vállalatod céljai? Nagyon fontos, hogy a kiválasztott arculat ne csak most illeszkedjen a céged kommunikációjához, hanem a jövőben is megállja a helyét. A logód gyakorlatilag meghatározza a céged arculatát, ezért érdemes kétszer is meggondolni minden döntést ezzel kapcsolatban. Az arculatváltás költségei és bonyodalmai ijesztően nagyok lehetnek – egyszerűen nem éri meg a pénzt és a fáradtságot.

B.) Ne kövesd el azt a hibát, hogy a céged logójának megtervezését rábízod akármelyik olcsó webgrafikusra. Lehet, hogy ezzel most megspórolsz párezer forintot, de egy gyenge logó a későbbiekben ennél sokkal többe kerülhet Neked. Az olcsó, amatőr arculat olcsó, amatőr cég képét mutatja, és nyilván nem szeretnéd, ha ilyen kép alakulna ki a vállalkozásodról.

C.) Az olcsó webdesignerektől nem várhatod el, hogy alaposan előkészített, profi munkát végezzenek. Vannak az interneten olyan grafikusok, akik 20-30.000 Ft körüli áron vállalják 10 logó elkészítését, de vajon mennyire lehet megbízni a tapasztalatukban, és mennyire lesz magas színvonalú az eredmény? A valóban profi grafikusok óránként 10.000 Ft körüli áron dolgoznak, viszont az eredmény garantált, és össze sem lehet hasonlítani azzal, amit azoktól várhatsz, akik filléres munkát hirdetnek.

D.) Tapasztalatlan szemnek nehéz feladat lehet, hogy döntsön a vállalkozás arculatáról, és ugyanilyen nehéz kiválasztani a grafikust is. Mi segíthet? Nézd meg a grafikus honlapját, a korábbi munkáit, a vevői véleményét, az árait! Ezek alapján könnyebb a döntés, és így a céged olyan logót kaphat, amely elősegíti majd a sikerét.

A céges logó és arculat hatékony marketing-eszköz és remek márkaépítő is egyben, ha jól van megválasztva. A vevőid először valószínűleg a vállalkozásod arculatával és logójával találkoznak, és ha ezekkel kedvező benyomást keltesz bennük, az megfizethetetlen előny.

Látogasd meg a LogoKirály Grafikai Stúdió weboldalát és kérd az ingyenes tanulmányt, amiben professzionális segítséget kaphatsz egy jó logó elkészítéséhez.

Szólj hozzá!

Címkék: tervezés stúdió arculattervezés logótervezés grafikai

A logó tervezés története: a dinoszauruszoktól napjainkig...

2010.02.13. 01:19 LogoKirály

A vállalkozásod felépítésében fontos lépés egy profi logo designer megbízása – de ezt már Te is tudod. Azt azonban talán nem tudtad, hogy nem is olyan régi történet az, hogy hogyan növekedett a logók szerepe, a mester egyszerű aláírásától a cégek és vevőik közti kapcsolat alapjáig. Nézzük át, hogyan váltunk a „márkák társadalmává”, hogy jobban megértsük az egyedi logó szerepét egy mai vállalkozás életében.

Az iparosodás előtti társadalom

Réges régen, egy messzi-messzi galaxisban...:) Az ipari forradalom előtt az emberek általában közvetlenül a kézművestől, a fűszerestől vagy a földművelőtől vásárolták a termékeket. A cserépedények, a faáruk, a kőből készült termékek, de még a kenyér is magán viselte alkotója jellegzetes bélyegét – egy aláírást valakitől, akivel bármikor kezet foghattál.

Ipari forradalom

Az iparosodás eljöttével, az 1800-as évek végétől, a vevők és a gyártók kapcsolata a múlté lett. A vásárlók többé nem érintkeztek közvetlenül a gyártókkal, a termékek sokkal jobban kezdtek hasonlítani egymásra, és a tömeges csomagolás megkülönböztethetetlenné tette egymástól a nagy tételben árusított termékeket. A logó készítése fontos szerepet kapott a termékek közti különbségtevésben. Jogi oldalról nézve pedig a védjegytörvényre volt szükség, hogy megvédje a logókat a másolástól.

Márka, mint életstílus

Az 1940-es évektől napjainkig a logók a vállalati arculat és a márka kifejezőeszközévé váltak. Az Apple® Computerhez, a Starbucks®-hoz vagy a Nike®-hoz hasonló cégek már nem termékeket, hanem életérzést népszerűsítenek.

A Te logód, a Te márkád

Ma a logó egy vállalkozás elsődleges bemutatkozása. Ha jól van megtervezve és meghirdetve, akkor a logód egyet fog jelenteni a cégeddel a vevőid szemében, és védőernyőt tartanak majd a későbbi termékeid fölé. Kifejezi a céged küldetését és előtérbe helyezi a munkatársaid erőfeszítéseit. Ha azt akarod, hogy a vállalatod kihasználja minden adottságát, akkor preofesszionálisan megtervezett logóra van szükséged. Szerencsére az olyan online logótervező szolgáltatók, mint a Logókirály, az egyedi tervezésű logókat és így a márkanevet elérhetővé és megfizethetővé teszik a kisvállalkozások számára is.

 

Töltsd le az ingyenes tanulmányunkat, amiben gyakorlati segítséget találhatsz logó- és arculattervezéshez. Ígérem, hogy a benne található információ segít pénzt és időt megtakarítani. (ÖRDÖG ÉS POKOL: A letöltés linkjét emailben küldjük, ezért elkérjük a címedet!)

Szólj hozzá!

Címkék: logó tervezés céges logó embléma tervezés logo design logo design története

A logó tervezés alappillére

2010.02.12. 00:34 LogoKirály

Mitől lesz az egyik logó jobb, mint a másik?

Az egyszerűségtől.

A jó logó a legegyszerűbb formákkal dolgozik. Emlékezetes megfogalmazása a márkádnak, és bizalmat ébreszt irántad a vevőidben. Frissnek, eredetinek kell lennie – vizuális klisék vagy amatőr effektek alkalmazása nélkül.

A logó akkor van jól megtervezve, ha ugyanolyan jól néz ki egy névjegykártyán, egy weboldalon vagy egy óriásplakáton. Hogy elérje a célját, a logónak jól kell megjelennie akkor is, ha fekete-fehérre vagy szürkeárnyalatosra kell alakítani, például faxpapírokon vagy újsághirdetésekben. A legjobb logók elegánsan egyszerűek.

Miért van szükség logóra?

Egyszerűen fogalmazva, a logó a rövid, vizuális megfogalmazása annak, hogy ki vagy. A logód fogja megalapozni a céged azonosíthatóságát és megbízhatóságát. Hűséget épít ki a vevőid és az alkalmazottaid körében. Márkaépítést fogsz végezni minden egyes alkalommal, amikor a logód megjelenik egy weboldalon, egy táblán, vagy egy hirdetésben.

A profi módon megtervezett logó lehetővé teszi, hogy a cégedet azonnal felismerjék, ezért egyedinek, emlékezetesnek és egyszerűnek kell lennie. Egy ilyen logó az idők során az egyik legjelentősebb céges eszközöddé növi ki majd magát.

Ha most kezdesz a céged vizuális imázsának kialakításába, töltsd le az ingyenes logó- és arculattervezési segédeletet! A jelentésben gyakorlati tippeket találhatsz a megjelenésed kialakításához és tervezéséhez. (Figyelmeztetés: email cím megadása szükséges.)

Szólj hozzá!

Címkék: logó tervezés céges logó embléma tervezés logo design