Lehet, hogy egyre kevesebb az eladásod, lehet, hogy a céged új irányokba indult, vagy a márkád már nem elég érdekes a vevőid számára. Bármi is az ok, egy dolog biztos: nem vagy már elégedett a vállalatod logójával, és változtatni akarsz rajta. Az alábbi kérdések megválaszolása segíthet eldönteni, hogy érdemes-e egy logótervező szakembert alkalmazni erre a feladatra.
Kifejezi a logó a céges arculatodat?
Ha a logód nem alkalmas arra, hogy kifejezze a vállalkozásod központi témáját, akkor valószínűleg nem sok köze van az üzletedhez. A kézírásos betűtípus például nem igazán megfelelő egy autószerelő vállalkozás esetében. Az AT&T® is lecserélte a csengős logóját, amelyet még a Belltől örökölt, miután az üzletük jóval túlnőtte a telefonos iparágat.
Technikailag megfelelő-e a logó?
A logódnak jól kell mutatnia mindenféle környezetben. Olvashatónak kell lennie kis és nagy méretekben egyaránt, különböző felületű anyagokon is, a papírtól a textilig. Érdemes az alapszíneket használni, hogy biztosan ne legyen keveredés a nyomdában. Nem praktikus, ha árnyékolást, összetett képeket vagy fotókat alkalmazol, amelyeket nehéz reprodukálni.
Egyedi a logó?
A logódnak természetesen másnak kell lennie, mint a konkurenciáédnak. Ne zavard össze a vevőidet egy másolt logóval. A Pepsi®-nek is volt elég baja a márkaneve elterjesztésével, amíg el nem hagyta a Coke®-éra hasonlító design-t.
Helyesen alkalmazza-e a logó a design alapelveit?
A professzionális designerek fontosnak találják az olyan elemeket, mint a fehér területek, a forma, a színek, az egységesség, a letisztultság. Mindenképpen törekedj az egységes felépítésre. A vonalaknak, alakoknak és az üresen hagyott részeknek egységes formát kell önteniük. Az egyensúly, a súlyozás, az elrendezés szerepe, hogy a szemet végigvezesse a logón és hogy befolyásolja azt, hogy hogyan értelmezed a képet.
Hogyan javíthatunk a logón?
A logónak első pillantásra kellemesnek kell lennie. Ha nem az, akkor érdemes megbízni egy profi grafikust vagy egy online designer stúdiót. Kérj legalább három vázlatot, és többféle végleges változatot: egyet a nyomdai előállításhoz, egyet a webre, egyet sötét háttérrel és így tovább. A megtervezett logódnak egységesnek, egyedinek, és használhatónak kell lennie, miközben kifejezik a vállalkozásod lényegét. Ha jól használod a logód, a márkaneved alapköve lehet.